Missionaire gemeente

Wij willen missionaire gemeente zijn. Dat wil zeggen dat wij de boodschap van God niet voor ons zelf willen houden, maar willen delen met iedereen die het horen wil. We doen dit niet alleen door te vertellen wat ons raakt en wat ons drijft, maar ook uit te stralen bij alles wat we doen en laten. Vanuit de intentie om geloof en dagelijks leven te verbinden worden onze prioriteiten en keuzes bepaald. In de praktijk betekent dit dat mensen in onze omgeving ons en de kerkgebouwen zien en mensen ontmoeten die geloven. Of we willen of niet, we zijn getuige. Dat geeft een indruk, positief of negatief. We hoeven ons dus niet af te vragen of we missionaire gemeente zijn, want we zijn het al. Het gaat niet altijd om (extra) activiteiten, maar om een houding. Een gunnende houding ten opzichte van gasten en dorpsgenoten.
Missionair zijn betekent niet dat we altijd moeten evangeliseren, maar een missionaire gemeente heeft weet van de Bron van het evangelie en straalt dat uit.

Bent u benieuwd wat er allemaal in die mooie kerk langs de Vaart gebeurt? U bent van harte welkom om eens een dienst mee te maken. Of als u meer wilt weten, neem eens contact op met één van onze mensen.

U bent van harte welkom. Als gast, als toerist en als lid.

Het adres van onze kerk is Vaart ZZ 74 Appelscha.