Solidariteitskas

Solidariteitskas, wat houdt het in?

De Solidariteitskas wordt gevuld door een vaste jaarlijkse bijdrage vanuit plaatselijke gemeenten binnen de Protestantse Kerk. Gemeenten die tijdelijk niet ‘zelfvoorzienend’ zijn, kunnen er een beroep op doen. Bijdragen uit de Solidariteitskas zijn altijd tijdelijk, maar bedoeld om duurzaam op weg te helpen. Elkaar de helpende hand bieden, zo dragen we samen en delen we met elkaar.

Bijdragen

Als gemeente vragen wij een bijdrage van €10. Voor elk belijdend lid wordt €5 afgedragen aan de Solidariteitskas, het bedrag dat overblijft is bestemd voor onze eigen gemeente. Mogen wij rekenen op je solidariteit en je bijdrage? Zo help ook jij mee aan de opbouw en het voortbestaan van de gemeenten en het bovenplaatselijk werk binnen de Protestantse Kerk. Belijdende leden, doopleden vanaf 21 jaar en vrienden van onze gemeente ontvangen een brief over de Solidariteitskas met daarin een betaalinstructie voor het overmaken van de bijdrage.

De Solidariteitskas heeft een speciaal bankrekeningnummer: NL80RABO0303500751.